Πέμπτη 16 Ιουλίου 2020

Αφιέρωμα στην οργανοποιό Αγγελική Λύσσα

Ταξίδι στον μαγικό κόσμο της οργανοποιίας-Εργαστήριο Αγγελικής Λύσσα
Το ταξίδι μου στην τέχνη της οργανοποιίας ξεκίνησε περίπου 8 χρόνια πριν.
Το 2012 κατά τη διάρκεια των σπουδών μου σαν μηχανικός περιβάλλοντος και παράλληλα με την ενασχόληση μου με τη μουσική, με μια τυχαία αφορμή, προέκυψε η επαφή μου με την τέχνη αυτή, όταν μια φίλη μου πρότεινε να κατασκευάσουμε ένα μπαγλαμαδάκι.
Από την αρχή «κόλλησα το μικρόβιο» και ξεκίνησα να ασχολούμαι εντατικά, έχοντας ως στόχο να καταφέρω κάποια στιγμή, να εντρυφήσω στην τέχνη κατανοώντας τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη τους νόμους και τη συμπεριφορά των υλικών (κυρίως του ξύλου) σε σχέση με τον ήχο.
Την περίοδο εκείνη δεν λειτουργούσαν σχολές οργανοποιίας και εφόσον δεν μου δόθηκε η ευκαιρία να μαθητεύσω ή να εργαστώ σε κάποιο επαγγελματικό εργαστήριο, παράλληλα με την εργασία μου σαν γραφίστρια, ξεκίνησα σταδιακά να πειραματίζομαι με την κατασκευή ενώ προσπαθούσα να οργανώσω ένα προσωπικό εργαστήριο.
Από την αρχή το ενδιαφέρον μου κέρδισαν τα παραδοσιακά και λαϊκά όργανα (κυρίως της ανατολικής μεσογείου) λόγω της ελευθερίας που δίνουν σε σχέση με την κατασκευή τους αλλά και της μουσικής που αντιπροσωπεύουν. Τα όργανα αυτά δεν έχουν τυποποιηθεί τόσο όσο τα κλασσικά και έτσι επιτρέπουν στον κατασκευαστή, να δημιουργήσει το προσωπικού του ύφος, να τα εξελίξει σύμφωνα με την αντίληψη του ή να τα παραλλάξει προτείνοντας νέα ηχοχρώματα.
Στην αρχή ήταν όλα εξαιρετικά δύσκολα, εφόσον δεν υπήρχε καμία καθοδήγηση. Αυτό βέβαια με βοήθησε να δημιουργήσω το προσωπικό μου ύφος, να εξασκήσω την υπομονή μου, και να κατανοήσω τα λάθη μου καλύτερα. Με τα χρόνια και αφού έφτασα σε ένα επίπεδο, εργάστηκα με κάποιους αναγνωρισμένους οργανοποιούς, και πλέον διατηρώ το προσωπικό μου εργαστήριο στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης. Ασχολούμαι κυρίως με νυκτά αχλαδόσχημα έγχορδα όπως: όργανα της οικογένειας του μουζουκιού, λαούτο, λάφτα και ούτι.

Ακολουθούν εικόνες από το εργαστήριο!!











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε τα σχόλια σας,τις απόψεις σας,τις παρατηρήσεις σας, ακόμη και ενδεχόμενες απορίες ή ερωτήσεις σας,είναι χαρά μου να σας απαντήσω!Απαντώ πάντα σε κάθε νέα μου ανάρτηση!